بازاریابی محتوا چیست
بازاریابی محتوا یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی دیجیتال می باشد زیرا این نوع بازاریابی در میان مدت و بلند مدت ارزش آفرینی می کند و می تواند یک رابطه قوی با مخاطب را در دراز مدت برقرار نماید و تنها هدف شما می بایست ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبان تان باشد.
بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز مانند مایکروسافت آی بی ام و غیره از این نوع روش بازاریابی استفاده می کنند البته بازاریابی محتوا مختص شرکت های بزرگ نمی باشد شرکت های کوچک در سراسر جهان نیز می‌توانند از این نوع بازاریابی برای کسب و کارشان استفاده نمایند این نوع بازاریابی ایجاد و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد محتوایی که بتواند مخاطبان خود را جذب نماید و در نهایت با مشتری به سوی یک کسب و کار سودآور باشند زمانی که مشتری شما تصمیم به خرید می گیرد عوامل احساساتی بیش از عوامل عقلانی بر مخاطب شما اثر می گذارد و این نوع احساس می تواند باعث تصمیم به خرید شود.
در باغ بازاریابی محتوا سعی می کند در طول یک فرآیند مشخص احساسات مشتری را به گونه ای شکل دهد که از بین برندهای مختلف به یکی از آنها که محتوای بهتر دارند تعهد و وفاداری داشته باشند این نکته نیز لازم به ذکر است که بازاریابی محتوا مختص بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال نمی باشد حتی بسیاری از کسب و کارها و شرکت ها از نوع تولید محتوای آفلاین نیز استفاده می کنند.
تاثیر بازاریابی محتوا بر کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال
۱ بهینه سایت و سئو
پرداختن به سئو در بازاریابی محتوا باعث می شود یک وب سایت برای موتورهای جستجوگر خواص شود زیرا محتواهایی که جدید و عالی باشند مورد توجه موتورهای جستجوگر از جمله گوگل قرار خواهد گرفت باعث می‌شوند به دیگران معرفی شوند بنابراین در نتیجه بازاریابی محتوا شما یک تبلیغات چند صد میلیون نفری را توسط گوگل خواهید داشت در صورتی که هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نکرده اید با این دید میتوان هزینه های بازاریابی محتوا را به عنوان گوگل ادوردز یا همان تبلیغات گوگلی تصور کرد بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که هزینه‌ای که برای رشد کسب و کار خود برای ارتقا رتبه خود در گوگل پرداخت می کنید بسیار با ارزش و مفید خواهد بود
۲ افزایش ترافیک سایت
همانطور که در روش کاهش رتبه سایت در الکسا نیز گفته شد هرچه مطلب شما ناب تر و منحصر به فرد باشد باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در گوگل و در نتیجه افزایش بازدیدکننده خواهد شد ممکن است بسیاری از افرادی که وارد وبسایت شما می شوند به هر دلیلی غیر از خرید محصول در سایت حضور داشته باشند و حتی نیز برخی اشتباهی وب سایت شما آمده باشند اگر پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا را به درستی انجام داده باشید احتمالان زیاد است که بازدید کننده دربار های بعدی نیز به سایت شما مراجعه کنند و دقت نمایید که هرچه مطالب بارگذاری شده در سایت بیشتر شود احتمال آنکه ترافیک بیشتری را به سمت سایت خود به ارمغان بیاورید نیز بیشتر خواهد بود
۳ تبدیل مشتری احتمالی به مشتری وفادار
بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که در مورد محصولات خود توضیحات بسیار مفیدی بنویسید توضیحاتی که باعث می‌شوند افراد را جذب کند و از آنها نیز مشتری بسازد.به گونه ای به گونه ای دیگر نیز می توان توضیح داد که بازاریابی محتوا به صورت مستقیم اما غیر حضوری با افراد ارتباط برقرار می‌کند و محصول شما را برای آنها تبلیغ می نماید بنابراین آنها در مقابل شما موضع گیری نخواهند کرد و هیچ عامل دیگری مانند لهجه لحن بیان کلمات بازاریابی چهره به چهره در بازاریابی شما دخیل نمی باشد و در نتیجه افراد بدون هیچ گونه جانبداری به توضیحات شما فکر خواهم کرد و اگر بتوانید توضیحات هنرمندانی را از محصولات خود بسازید مشتریان شما نیز تصمیم به خرید خواهند گرفت
۴ دلیل قانع کننده برای بازگشت مجدد افراد به وب سایت شما.
اکثر مردم به وب سایت هایی که اعتماد دارند و آنها را می شناسند دوباره و دوباره و دوباره باز می گردند زمانی که شما محتوای آموزنده مفید و کاربردی ایجاد می کنید ارتباط شما با مخاطبان شما برقرار می شود و به عنوان یک منبعی قابل اعتماد تبدیل خواهید شد. دقت نمایید که تولید محتوای مفید و جذاب به صورت هفتگی منجر به بازدید مجدد مخاطبان شما از وب سایت شما می شود و در این زمینه پیاده سازی استراتژی های ایمیل مارکتینگ نیز بسیار موفقیت آمیز خواهد بود و هرچه مخاطبان را بیشتر درگیر کنید به نفع کسب و کار شما خواهد بود
۵.اشتراک گذاری محتوا توسط مخاطبان شما
وقتی مخاطبان شما از مطلب شما استفاده می کنند و در صورتی که آن مطلب را مفید بدانند آن را برای دیگران نیز ارسال خواهند کرد تا آنان از این مطلب زیبا نیز استفاده کنند
تاکنون چند بار شده است که شما یک مطلب یا پستی در اینستاگرام دریافت کرده باشید و آن را برای دیگران به اشتراک بگذارید؟
پس دقت نمایید که بازاریابی محتوا مخصوصاً محتوای زیبا باعث می شود که مخاطب ارزش اشتراک گذاری آن را درک نماید و هرچه محتوای شما در بین افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود به نفع شما خواهد بود

طراحی وب سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *